Keresőoptimalizálás és SEO mobilra
Az internetes keresések és így a
keresőoptimalizálás világában továbbra is a Google határozza meg a fő
irányokat. Sokan bírálják is a céget amiatt, hogy – szerintük – erőszakos
eszközökkel alakítja a piacot, úgy, ahogy neki tetszik. Ez lehet, hogy igaz, de
mindentől függetlenül tény, hogy a weboldalunkat és a SEO-ját nem csak azért
érdemes mobilra optimalizálni, mert az a Google-nak imponál, és ezáltal jó
hatással van az organikus találati helyezésünkre, hanem azért is, mert a már
megszerzett forgalmunk megvalósítói is egyre inkább mobilról látogatnak el
hozzánk, és ha nem megfelelően jelenik meg számukra az oldalunk, akkor könnyen
elveszíthetjük őket. Számos sajnálatos példát láttam már erre...
![]() |
SEO mobilra |
Szóval a napnál is világosabb tendencia,
hogy a világ internetforgalma egyre inkább mobil eszközökre, okostelefonokra és
tabletekre tevődik át, és ez lényeges vonatkozásokkal bír a keresőoptimalizálástevékenységére vonatkozóan is. Már egy 2014-es felmérés szerint a világban a
lokális keresések fele valamilyen mobil eszközről indult, és ez a tendencia
azóta csak tovább erősödött.
Keresőoptimalizálás szempontjából fontos megemlíteni, hogy a mobilra való optimalizálás szempontjai
némileg eltérnek az otthoni gépekre történő SEO szempontjaitól, aminek az az
oka, hogy a mobil eszközök használata – részben ezek eltérő kezelési módja,
részben az eltérő körülmények miatt – másféle internetezési szokásokkal jár
együtt. Erre a tendenciára való reakcióként módosította és finomítja ma is
folyamatosan a Google a mobil eszközökre vonatkozó találati listáit, aminek
eredményeként ma már ugyanaz a keresés egészen más találatokat eredményez, ha a
tömegközlekedésről végezzük, mint ha otthoni számítógépünkről.
Rendkívül fontos tendencia ma
már az is, hogy egyre növekszik a mobil eszközökről végzett vagy adott esetben
a mobilról történő internetbarangolás által ihletett internetes vásárlások
száma – „magyarul” az e-commerce mellé egyre inkább kezd felzárkózni az ún.
m-commerce! Igaz, e tendencia kialakulásában szerepet játszik a mobil PPC
(kattintás alapú, fizetett) hirdetések megsokasodása is az interneten.
Mi következik a fentiekből? Az, hogy ha Ön weboldal-tulajdonos, akkor bármivel
is foglalkozik az internet világán belül, kicsit is hosszabb távon gondolkodva
elengedhetetlen az Ön számára, hogy gondoljon a mobil keresőoptimalizálásra!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése